3.7.11

Obrazki z wystawy - cz.1 - Promenada

Witam!

To mój pierwszy MOC, który przedstawię tutaj. Myślę, że jest dość udany. ;)

Mój MOC obrazuje pierwszą część - Promenadę - ze sławnej suity "Obrazki z wystawy" Modesta Musorgskiego. Komentarz rosyjskiego krytyka Stasowa brzmi następująco: W tym utworze Musorgski przedstawia samego siebie "przemierzającego wystawę , czasem spokojnie, czasem energicznie, aby zbliżyć się do obrazu obrazu, który zwrócił jego uwagę, a czasem poważnie, myśląc o swoim zmarłym przyjacielu". Zmarły przyjaciel to rosyjski malarz Wiktor Hartmann, którego malowidła zainspirowały Musorgskiego do skomponowania "Obrazków".

Oryginalnie utwór ten był skomponowany na fortepian, ale transkrypcja (Ravela) na orkiestrę jest chyba bardziej obrazowa, więc lepiej tu pasuje; można posłuchać tego utworu tu:

Muzyczny link

Oto zdjęcia:





Zauważcie, że obraz na wystawie to "Paryskie katakumby" Hartmanna:



:)

Oto sam Musorgski:



Przypadkowy przechodzień:



Zbliżenie na front kamienicy:



Po zbudowaniu całej winietki, zdecydowałem się umieścić w niej nieco elektryczności. :) Wziąłem więc starego battery boxa 9V, klocka z lampką i kabel i oświetliłem wystawę. :)



(To wygląda lepiej w rzeczywistości - trudno jest zrobić dobre zdjęcie, na którym widać, że coś tam się świeci.)

Światło jest włączane przy pomocy dużego czerwonego guzika z tyłu:



Mam nadzieję, że ten MOC się Państwu spodobał. Proszę o komentarze. ;) W najbliższym czasie zrobię winietki przedstawiające pozostałe dziesięć części "Obrazków z wystawy".

Pozdrawiam, Dr Kilroy

1 komentarz: